Resultaten cliënttevredenheid
Cliënttevredenheidsonderzoek
In het najaar van 2014 heeft onafhankelijk onderzoeksbureau Facit binnen Zorggroep De Vechtstreek een cliënttevredenheidsonderzoek uitgevoerd. Voor het onderzoek is middels een steekproef een groot aantal cliënten benaderd door middel van interviews en vragenlijsten. De cliënttevredenheid is op veel van de onderzochte onderdelen groot. Daarnaast kwam een aantal zaken naar voren, die wij zouden kunnen verbeteren. Op de vraag of de cliënt/vertegenwoordiger de organisatie aan zou bevelen bij familie en/of vrienden reageerde bij De Aa/Overdorp 87 / 91% positief. Bij ’t Nieuwe Kampje was dit 81 / 87%. Bij de dagverzorging was dit 100% en de thuiszorg 98%.
Hieronder een beperkte weergave van de resultaten;
De Aa/Overdorp
95% van de geraadpleegde bewoners geeft aan dat de zorgverleners de gezondheidsklachten van de bewoners serieus neemt;
100% van de vertegenwoordigers geeft aan dat de maaltijden er verzorgd uitzien en dat er genoeg tijd is om te eten;
Ter verbetering
73% van de geraadpleegde bewoners geeft aan dat er genoeg personeel in huis is 68% van de vertegenwoordigers geeft aan mee te kunnen beslissen over wat voor zorg of hulp de bewoner krijgt
’t Nieuwe Kampje
100% van de geraadpleegde bewoners vindt dat de organisatie de afspraken over de verzorging en behandeling goed nakomt;
100% van de vertegenwoordigers geeft aan snel op de hoogte te worden gesteld als er iets met de bewoner is
Ter verbetering
59% van de geraadpleegde bewoners geeft aan mee te kunnen beslissen over wanneer zij zorg of hulp krijgt 67% van de vertegenwoordigers geeft aan dat er genoeg tijd is voor de bewoner.
Thuiszorg
96% van de geraadpleegde thuiswonende cliënten geeft aan de verzorging te krijgen op de manier waarop zij dat willen;
90% van de geraadpleegde thuiswonende cliënten vindt dat de verzorging de afspraken over de zorg goed nakomt;
Ter verbetering
73% van de geraadpleegde thuiswonende cliënten geeft aan mee te kunnen beslissen op welke tijdstippen en dagen zij thuiszorg ontvangen 69% van de geraadpleegde thuiswonende cliënten geeft aan te weten hoe en wanneer de zorginstelling telefonisch bereikbaar is.
Huishoudelijke zorg
93% van de geraadpleegde cliënten huishoudelijke zorg geeft aan de aanbieder de mondelinge werkafspraken nakomt;
98% van de geraadpleegde cliënten huishoudelijke zorg geeft aan dat de huishoudelijke hulp aandachtig naar hun luistert.
Ter verbetering
55% van de geraadpleegde cliënten huishoudelijke zorg geeft aan de huishoudelijke hulp onveilige situaties met de cliënt bespreekt 57% van de geraadpleegde cliënten huishoudelijke zorg geeft aan dat er schriftelijke werkafspraken gemaakt zijn over de hulp bij huishouden, die zij ontvangen.
Dagverzorging
- Deelnemers voelen zich hartelijk, met respect en prettig bejegend door de medewerkers;
- Deelnemers geven aan dat de activiteiten doorgaans zijn afgestemd op hun wensen en behoeften
Ter verbetering
- Deelnemers geven aan dat er alleen mondelinge afspraken met hun zijn gemaakt
- Een aantal van de deelnemers geeft aan dat het prettig zou zijn als er meer rekening gehouden zou worden met hun wensen m.b.t. activiteiten
Een prachtige score met daarnaast een aantal heldere signalen om mee aan de slag te kunnen.
Vervolg
Vanuit Zorggroep De Vechtstreek zullen naar aanleiding van het cliënttevredenheidsonderzoek een aantal zaken opgepakt worden om de cliënttevredenheid nog groter te maken. Om dit te bewerkstelligen zal ten eerste aandacht besteed worden aan borging van alle onderdelen, die goed verlopen en tot de hoge mate van cliënttevredenheid hebben geleid. Ten tweede zal samen met de cliëntenraden en de teams bepaald worden welke onderdelen zij ter verbetering op willen pakken. Hiervoor zal een plan van aanpak gemaakt worden.
Voor een rapport van het cliënttevredenheidsonderzoek per locatie kunt u klikken op onderstaande link
Link naar bestand Dagverzorging_De_Twijg.pdf
Link naar bestand De_Aa_en_Overdorp_afdeling_PG.pdf
Link naar bestand De_Aa_en_Overdorp_afdeling_somatiek.pdf
Link naar bestand t_Kampje_afdeling_PG.pdf
Link naar bestand t_Kampje_afdeling_somatiek.pdf
Link naar bestand Hulp_in_de_huishouding.pdf
Link naar bestand Thuiszorg.pdf
De resultaten zijn tevens beschikbaar op de website van www.kiesbeter.nl let op; gegevens op de website van kiesbeter zijn niet altijd recent, deze gegevens worden bijgehouden door een externe organisatie.

of vragen? Bel ons! Wij zijn Mieke (l) en Nancy (r) en zijn bereikbaar op
werkdagen van 9.00-16.00u 0346 - 25 84 28 of mail met zorgbemiddeling@szdv.nl
Wij, Mieke en Nancy, zijn zorgbemiddelaars en wij kunnen u informeren en adviseren over de mogelijkheden die Zorggroep De Vechtstreek u te bieden heeft.
Wij helpen u bij het aanvragen van een indicatie en het regelen van de gewenste zorg en diensten. Ook voor vragen over de verhuur van appartementen van onze organisatie kunt u bij ons terecht.
Uw wensen en behoeften staan centraal en samen zoeken we voor u de beste zorg.
Sluit